reklama

Pohotovosť

Nie na všetko musí človek reptať... Čosi musí občas aj nadľahčiť.. A to práve preto, aby si vedel vážiť prácu iných..... Prepáčte, že text je bez diakritiky, ale je to len "status" vložený sem na odporúčanie môjho okolia....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

..... Teda, ja v poslednej dobe akosi koketujem s tou pohohotovostou a poviem vam, zazitok je to kazdy raz... Kto nema chut na dlhsie citanie, nech to vynecha, kto ma trocha casu a zaujem paci sa:

Minuly tyzden v ktorysi den resp. noc som nemohol spat, tak som cital... Nakoniec som si unaveny lahol okolo 1-ej spat. Akosi ma boleli krize (aspon to tak vyzeralo...) tak som sa tam vykrucal v posteli, ze hadam cosi hrkne, pukne a ja zaspim.. Lenze o druhej som zacal fucat o tretej vzdychat ako prvorodicka a bolo jasne, ze cosi nie je OK. Tak som chodil, sedel, lezal pobudil tym celu rodinu.....atd.. no chces-nechces Emil treba ist doktorom.. sanitka? samoodvoz?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hovorim si, sanitka moze mat surnejsi pripad, nechcem byt pricinou kohosi smrti, tak idem vlastnym autom...

V krcoch neznameho povodu som teda o cca 4-tej rano sadol do mojej vychladenej feldy na LPG a svihal to nadkonstrukcnou rychlostou (100km/h) do nemocnice na urgentny prijem.

Tak a teraz samotny zazitok.


Pridem do TT pred nemocnicu. Vystupim z auta a zvraciam oprety o mur.
OK. TAk sa taky pokrkvany doplazim do cakarne, kde nie je nikto, tak prejdem rovno do tej chodby kde je napisane "Tato chodba nesluzi na statie"... a tak tam pre istotu nie je ani jedna stolicka.... (takze tam vas len dovezu vylucne poleziacky, popripade vchadzate rovno stvornozky....). No a v tej chodbe v predklone asi 30° zklopem na prve dvere. Otvori ich pan v modrom tricku a spyta sa ma "Je vam zle".... ?!
Zostavam v "uctivej poklone" a vravim "ano, ved myslim, ze aj vyzeram na to"... A on vravi, ze ako som tu. No autom. Lebo vraj pohotovost vseobecna je na starej nemocnici, tam vam vratnik povie (spytal sa aj, ci to zvladnem). OK. Tak reku dik, tolko este prejdem...
Tak zasa pokrceny, pozuvany vzdychajuci plazim sa do nemocnice. Pridem k brane.. Neviem, ktoreho vratnika myslel, ale asi toho co tam nebol. Iba tma. Z minulosti som matne vedel, kde je pohotovost (je to inak kusok vlavo za vratnicou, keby vas tam pokrcenych poslali), tak som tam zamieril.
Tam zazvonim... cakam.... zazvonim.. cakam... super ! Cerstvo prebrata sestricka prisla do 2-och minut (aj keby to tam so mnou seklo, stihli by ma ozivit bez trvalych nasledkov). Otvori dvere a pyta sa "Je Vam zle" ?!
Nic som neupresnoval , lebo to bolo na mne uz aj dost vidno a na podobne otazky sa taktiez asi ani neoplatilo odpovedat. 
Potom zobudili telefonatom doktora. 
Medzitym - kym sa prebral a prisiel - som dostal vstupny test:
- 2 Eura
- karta poistenca
- kde byvate (ci spadam asi do ich rajonu, alebo co...).

Po uspesnom absolvovani ma - medzitym prichodzi - lekakar vysetril a identifikoval to ako koliku ci co. Akysi balvan kdesi vyplaveny....
Pyta sa ma "kde vas to boli, na ktorej strane"? (jediny sa ma neopytal, "Je vam zle?")
Vravim ziadna strana... vypalilo mi to od krizov do podbruska" On ze OK. zobrat krv, nacurat do poharika a do riti inekciu (samozrejme, ze nie takto doslova)...
Tak som siel cosi vycedit, a strach z lekarov zabral, takze zdarne. 
Potom mi odobrali to cervene (ani som sa nestihol bat). 
A hukli mi daku inekciu do prdele, co bola naozaj cool, lebo za 10 minut som bol ako rybicka.

Oni vedeli preco mi ju dali, lebo hned do ruky dve ampulky krvi a jednu mocu a sup sup rozcvicit sa do laboratorii analyx (ci ako sa to vola). 
Takze, tam jedna ampulka na prizemie, dve na poschodie a potom si prejdite na chirurgiu na urgentny prijem (teda tam, kde som o 4-tej rano pokrceny prisiel). Vraj, oni tam vysledky poslu e-mailom (woooow... ma mohli kludne po tej injekcii prehanat... a oni ma zacnu setrit e-mailami). 

Vratim sa teda na chirurgiu odovzdam "karticku poistenca" a sprievodne papiere a idem do cakarne cakat....
cakam.... cakam... 6:00... cakam... cakam....7:00... cakam.. aaaa... pan Stibrany? Ano.... paci sa...
Vojdem uplne pokoreny do vnutra a hned....
.... "Ako Vam je" ?" .... V uplnom soku vravim... ee eee... mali sem prist vysledky... ee.. krvi...a... No a hned novy utok zvysenym hlasom.. " Ja sa pytam, ako Vam je" ! Tak po pravde vravim... Uz dobre.
(neviem... mozno myslel, ze vyska platu, co deti, co vasi... kariera.. neviem, vyzeral po mojej odpovedi akysi sklamany - rezat sa nebude kamo :) 

TAk som si lahol a pomackal mi brucho. "Boli ?" vravim- "neboli" ... ok. 
Doktor odisiel za roh, aby som asi nevidel ze nevie prstoklad a pyta sa, meno, priezvisko.. a nasledne priznaky atd... 
potom mi da papier, predpis na akesi kvapky a odporuci ist co najskor na urologiu. Asistent uz len zlahka a trpezlivo doplnil "2 erua Vas poprosim".

Potom vraj.. mozte ist....

Chvilu som hladal, kde ta urologia je, pretoze tabulky vraveli o (tusim) 3. poschodi. Ale tam bola len tma a prach. 
Nakoniec to bolo zasite kdesi na prizemi, ale uz som nemal chut tam cakat ani minutu, tak som siel domov. 
Sadnem do auta a pozeram do toho posledneho papiera.... 

Ja teda neviem, mozno podcenujem oko lekara, ale zo zbezneho pomackania brucha zistit aj to, ako mi reaguje zrenicka, ci v akom stave mam sliznice..... 
Nu, klobuk dole. 1/2 A4 o tom ake je moje telo kvalitne bezchybne a to len z pomackania a zbezneho pohladu.. hm....

Nu..... 

Je pravda, ze ked boli, tak som rad, ze ma ratuju, ale ked si to clovek spocita, ze sam ide autom, aby niekomu inemu neublizil a od 4 do 7:30 ho lekari skusaju, ci nesimuluje.... tak to nabuduce naozaj radsej vyuzijem sanitku. Co vy na to?

Akokolvek vsak vyznieva tento clanok satiricky, pravdou je, ze ja som pomoc musel vyhladat a pomoc mi bola poskytnuta. 
A Lekarom a sestrickam, ktore som v tu noc stretol patri za to vdaka.
Co ak by tam neboli ?! Co ak by vobec neboli ?! 
A este jedna vec.... o 4-tej rano, asi nechodi, vela pacientov na pohotovost po vlastnych, takze ani ten spanok nie je az taky smrtelny hriech.. ;)

Emil Stibrany

Emil Stibrany

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rád nové - nemusia byť zásadne zelené - technológie a ešte radšej si ich predstavujem v praxi. Rád tiež pozerám na nočné nebo a dúfam, že my-ľudstvo- sme to najhoršie, čo vesmír zažil... Stále to však môžeme zmeniť. Zoznam autorových rubrík:  Rozprávky pre dodpelýchSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu